2010. március 9.

Egy régi szép emlék...

Egy nagyon kedves barátom verséhez  festettem életemben 
először illusztrációt,olyat,amit aztán neki is ajándékoztam.
Ma meglepett a linkkel, ahol azóta is őrzi ezt a képet, 
és ez engem mélységesen meghatott.Jó volt emlékezni....

Faragó Tamás: Sosemvolt

Egy illatos éjszaka, 
Vöröslő fák sora, 
Sárguló fény födte 
árnya ér össze 
egy végtelen pillanat
tört élén, ég alatt 
csillan meg, szürkéskék 
fényt szórva, út szélén 
ezüstös kvarchomok 
rejtette lábnyomok 
mögött elmaradt 
szerelmes halk szavak 
és némán hallgatott 
sosemvolt dallamok 
mit a szél dalolt selymesen 
míg átölelt csendesen, 
egy illatos éjszaka, 
mi nem történt meg soha. 

2000. május 31-június 1.

És néhány évvel később, kicsit már más stílusban :

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek! Mondtam már párszor, hogy szerintem mennyire tehetséges vagy, a véleményem nem változott :-). (Az egyik kertszomszédunk egy Munkácsy-díjas festőművész, és ő mondta, hogy nagyon sajnálja, hogy mostanában a festészetben a gondolat helyett fontosabbá vált a látvány, és emiatt egyre több fotorealisztikus kép készül, ami szerinte nem pozitív dolog. Én, mint laikus műkedvelő, ehhez csak annyit tudok mondani, hogy nekem tetszenek az elvontabb művek is, amennyiben átjön az a gondolat, aminek jegyében készültek. DE pont ez az, amit sokszor nem tudok bennük felfedezni, míg egy fotorealisztikus műnél ilyen gondok nincsenek, egyszerűen csak tetszenek (vagy nem.) De ez biztos azért van, mert nem értek hozzá :-).)
    Heni

    VálaszTörlés
  2. Én úgy vagyok ezzel,hogy mindennek megvan a maga értéke és szépsége:a fotorealisztikusban csodálni lehet,hogy mennyire hasonlít a valóságra,az elvontban meg azt,hogy mennyire nem:)

    VálaszTörlés