2011. február 7.

Kuchlbauer torony

Hundertwasser-rel való találkozásomat Barbi barátnőmnek
köszönhetem.Elvitt egyszer Augsburgban egy kiállításra,és bár
akkor én még sose hallottam a hosszú nevű bácsiról, a kiállítás
annyira magával ragadott,hogy azonnal mindent tudni akartam 
róla!!!Azóta aztán én is hirdetem és ismertetem mindenkivel,
mert sajnos itthon még a művészeti felsőoktatásban sem
esett szó erről a káprázatos,egyedi alkotózseniről.Illetve 
a 2007-ben végzett kaposvári rajztanároknál mégis esett,
én tartottam róla kiselőadást:))De anno a 8.-os gyerkőceimnél
is szenteltem neki egy rajzórát,és imádták!Ahogy én is!
Na,de a lényeg a lényeg,a héten kaptam egy képeslapot
Barcsótól,Abensbergben kirándultak,és megintcsak
neki köszönhetően tudtam meg,hogy ott nemrég adtak át
egy Hundertwasser által tervezett tornyot!

Az alsó-bajorországi Abensbergben lévő Hundertwasser-torony vagy
 "mesetorony" a Kuchlbauer sörgyár különleges védjegye. 
Friedensreich Hundertwasser (1928-2000) tervei alapján épült 
35 méter magas építmény az Ezeregyéjszaka stílusában készült,
 és főként azért érte kritika, mert az abensbergi
 középkori óváros mellé szánták.
A torony tervezése és megépítése összesen tizenkét évig tartott.
 A színes épületet eredetileg hetven méteresre tervezte
 Hundertwasser, a műemlékvédelmi hivatal azonban
ezt elutasította.A világhírű művész fellépése sem segített az ügyön,
a torony újabb, ötven méteres változatát is elutasította a hivatal. 
Végül csupán a 35 méter magas változatot engedélyezték.
 Peter Pelikan építész ennek megfelelően kicsinyítette le 
Hundertwasser tervrajzait. A 2010-ben megnyitott,
erkélyekkel tarkított torony többszintes, teraszain fák és cserjék
 nőnek az ég felé. Az építményt tíz méter átmérőjű,
 arany gömbkupola zárja le.
Forrás: www.mult-kor.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése